TY - JOUR ID - 1856 TI - تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه پنجم ابتدایی با استفاده از نظریه نمایش اجزای مریل JO - پویش در آموزش علوم تربیتی و مشاوره JA - EDU LA - fa SN - 2783-154X AU - صدر, آمنه AD - دانشگاه فرهنگیان ایلام Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 1400 IS - 14 SP - 169 EP - 192 KW - کلید واژه ها: تحلیل محتوا KW - نظریه نمایش اجزای مریل KW - کتاب ریاضی پایه پنجم DO - N2 - پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه پنجم در سال تحصیلی 1400/ 1399، با استفاده از نظریه نمایش اجزای دیوید مریل انجام شده است. روش پژوهش مقاله حاضر اسنادی و مبتنی بر تحلیل محتوا با رویکرد کمی و کیفی است و جامعه آماری آن کتاب ریاضی پایه پنجم می باشد. برای جمع آوری داده ها از چک لیست استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که: 1- محتوای کتاب ریاضی پنجم ابتدایی طبق الگوی مریل، بیشتر به ایجاد و توسعه محتوایی روشی می پردازد2 - طبق الگوی مریل، نحوه ارائه اولیه (بخش تمرین و ارزیابی ) در محتوای کتاب ریاضی پنجم ابتدایی رعایت شده است.3- طبق الگوی مریل، نحوه ارائه ثانویه در قسمت بیان تعمیم رعایت نشده اما در قسمت بیان مثال و سوال بطور مطلوبی رعایت شده است . 4- طبق الگوی مریل در بخش اصول ارائه و ارزشیابی، به ترتیب اصل تفکیک (66/36)؛ سطح دشواری (55/27)؛ اصل همتا سازی (11/27) و اصل تنوع (66/18)رعایت شده است. UR - https://educationscience.cfu.ac.ir/article_1856.html L1 - https://educationscience.cfu.ac.ir/article_1856_872302990b6a04e93bd289867177cfd8.pdf ER -