استانداردها و معیارهای تهیه و تولید بردهای هوشمند (smart board) برای محیط‌های یادگیری الکترونیکی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 مدرس - غیر موظف دانشگاه

2 دبیر

چکیده

     پژوهش حاضر با عنوان استانداردها و معیارهای تهیه و تولید بردهای هوشمند (smart board) برای محیط‌های یادگیری الکترونیکی صورت گرفته است. هدف این پژوهش تدوین استاندارها و معیارهای لازم برای تولید و تهیه بردهای هوشمند برای مراکز آموزشی به‌منظور هوشمند سازی آن‌ها است. ازآنجایی‌که معیار و راهنمای مناسبی در اختیار مدیران و مسئولان حوزه‌های یادگیری الکترونیکی به‌صورت جامع و کامل وجود نداشت، به‌منظور هدفمندسازی و بهینه کردن هزینه‌ها و همسوسازی آن با اهداف آموزشی، این پژوهش انجام گرفت. روش انجام پژوهش توصیفی بوده که به تدوین استانداردها در سه حوزه معیارهای فنی، معیارهای نرم‌افزاری و معیارهای پشتیبانی پرداخته است. در بعد فنی، به مسائلی چون انواع برد‌های هوشمند، فنّاوری‌های مناسب، تعداد کاربران، ابزارهای جانبی، و ویژگی‌های فنی پرداخته‌شده و در بعد نرم‌افزاری، مواردی همچون بومی‌سازی، امکانات نرم‌افزاری جهت راحتی کاربران، گالری ابزار و چند رسانه‌ای‌ها موردبحث قرار می‌گیرد. در بعد پشتیبانی به حمایت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اشاره می‌شود. هراندازه این استاندارها و معیارها در تهیه بردهای هوشمند رعایت گردد، می‌تواند نویدبخش یک آموزش مؤثر، یادگیری پایدار، تدریس لذت‌بخش، محیط جذاب و درنهایت توسعه انسانی پایدار با عملکرد بهینه‌شده در زندگی شخصی، اجتماعی و اهداف سازمانی در حوزه شغلی باشد

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Standards and criterions of preparing and producing smart boards for e-learning environments

نویسندگان [English]

  • Hamed Abasi 1
  • Hamid Abasi 2
1 teacher
2 Teacher
چکیده [English]

Present study has been done with the title of" Standards and criterions of preparing and producing smart boards for e-learning environments". The goal of this research is composing needed standards and criterions of producing and preparing smart boards for learning centers to making them smart. As there is not a suitable and complete criterion and guide for e-learning area responsible and managers, this study has been done to make costs purposeful and optimized coextensive with educational purposes. Method of this research is descriptive and it refers to composing standards three area technical criterions, software criterions and supportive criterions. Regarding technical dimension, issues like different smart boards, suitable technology, user's number, lateral tools and technical features have been meet and regarding software criterions cases like making indigenous     , software features facilitating users, tools gallery and multi- Medias have been discussed. Software and hardware supports have been noted in supportive dimension. How much these Standards and criterions for producing smart boards considered, can be hopeful in effective education, stable learning, enjoyable teaching, attractive environment and finally stable human developing with optimized function in personal and social life and organizational goals through occupational are.

کلیدواژه‌ها [English]

  • E-learning
  • Smart boards
  • technical criterions
  • software criterions and supportive criterions