نگرش سنجی تکنولوژی آموزشی و بررسی تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم شهرستان گتوند(خوزستان) در درس علوم تجربی در سال تحصیلی 1398-1397

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 گروه آموزش شیمی، دانشکده علوم پایه،دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران

2 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان، پردیس فاطمه الزهرا(س)، اهواز

3 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان، پردیس فاطمه الزهرا(س) ، اهواز

چکیده

هدف از انجام پژوهش حاضر، نگرش سنجی تکنولوژی آموزشی و بررسی تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی، دانش آموزان دختر پایه ششم شهرستان گتوند درسال تحصیلی 1398 - 1397 می باشد. روش انجام این تحقیق توصیفی - همبستگی، وجامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر پایه ششم شهرستان گتوند می باشد. از کل جامعه آماری به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای نمونه ای به تعداد 205 نفر طبق جدول نمونه گیری مورگان انتخاب گردیده و جهت گردآوری داده ها پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به کاربرد تکنولوژی در آموزش یاکووز(شامل 32 سوال) ویژه معلمان تهیه و نیز معدل دانش آموزان به عنوان معیاری برای بررسی پیشرفت تحصیلی آنها ثبت گردید. درتجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار آماری Spss استفاده شد. نتایج تحلیل داده های تحقیق حاکی از آن بود که عواملی چون دانسته های معلم درمورد مزایای کاربرد تکنولوژی آموزشی ، تصورات معلم در مورد کاربرد تکنولوژی آموزشی و پیش بایست های کاربرد تکنولوژی آموزشی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیرگذار است.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Attitude Evaluation of Educational Technology and its Impact on Academic Achievement of Sixth Grade Female Students in Gotvand (Khuzestan) in Experimental Science Course in the academic year 1398-1989

نویسندگان [English]

  • Elham Manouchehrizadeh 1
  • Farzaneh Kalantarrashidi 2
  • Fatemeh Jazayeri 3
1 Department of chemistry, Faculty of Science, Farhangian University, Tehran, Iran.
2 Farhangian University, Ahwaz, Iran
3 Farhangian University, Ahwaz, Iran
چکیده [English]

 
The purpose of the present study is to evaluate the attitude of educational technology and its effect on academic achievement in sixth grade girl students in Gotvand city in the academic year 1397-1979. The method of this study is descriptive-correlational, and the statistical population include of all sixth grade girl students in Gotvand city. From the whole population, 205 people were selected by cluster random sampling according to Morgan sampling table. To collect data, a questionnaire on evaluation of attitude toward technology use in Yakuze education (including 32 questions) was prepared for teachers and average Students were recorded as a benchmark for their academic achievement. The results and analysis of the research data showed that factors such as teacher's knowledge about the benefits of using educational technology, the teacher's perceptions about the application of educational technology, and the need for the application of educational technology to affect the academic achievement of students is influential .

کلیدواژه‌ها [English]

  • Educational Technology
  • academic achievement
  • Students