عنوان مقدار
تعداد مقاله 508
تعداد پذیرش 142
تعداد عدم پذیرش
264
متوسط زمان داوری 10
متوسط زمان پذیرش 137
متوسط زمان انتشار (بعد از پذیرش) 216
درصد پذیرش 28
متوسط تعداد داوری 3

دوفصلنامۀ «پویش در آموزش علوم تربیتی و مشاوره»


دوفصلنامۀ «پویش در آموزش علوم تربیتی و مشاوره» به مجوز شماره 50000/9162/600/د مورخ 1394/8/8 در شورای تخصصی نشر معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان به تصویب رسیده است و پروانۀ انتشار این فصلنامه به شماره 92527 از سوی معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر گردیده است. اولین شماره این نشریه در زمستان 1394 به چاپ رسید. مجوز اولیه نشریه به صورت فصلنامه است اما در سال 97 مجوز دوفصلنامه را دریافت کرد و از آن زمان به صورت دوفصلنامه انتشار می‌یابد. از کلیه استادان، پژوهشگران، صاحب­نظران، کارشناسان و دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دعوت می‌­شود مقالات خود را از طریق وبگاه اختصاصی فصلنامه به آدرس educationscience.cfu.ac.ir ارسال نمایند.


* کشور محل چاپ: ایران
* ترتیب انتشار: دوفصلنامه
* زبان انتشار: فارسی (چکیده انگلیسی)
* سیاست داوری: هم‌تراز دوسوکور 
* درصد پذیرش مقالات: 28% درصد
* وضعیت چاپ: چاپی و الکترونیکی
* هزینۀ داوری و انتشار مقاله: رایگان
* زمان داوری: حداقل 12 هفته
* وضعیت انتشار: دسترسی رایگان و آزاد به مقالات

نکات مهم جهت ارسال مقاله

بر اساس قوانین نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری لازم است کلیه نویسندگان محترم در هنگام ارسال مقاله علاوه بر فایل اصلی مقاله، فرم تعهد اخلاقی و تعارض منافع را نیز همراه با مستندات دیگر از طریق سامانه فصلنامه ارسال نمایند. هم‌چنین، تمامی مقالات ارسالی می‌بایست از ساختار قالب مقالات و راهنمای نویسندگان که در همین‌جا قابل دانلود است، پیروی نمایند.


اخلاق نشر

دوفصلنامه «پویش در آموزش علوم تربیتی و مشاوره» با بررسی اصول اخلاق در انجام کارهای تحقیقاتی، رعایت اصل امانتداری، اصول انسانی در انجام تحقیقات علمی و همچنین اصول اخلاقی در زمینه نشر مطالب و پذیرش قوانینی همچون اخلاق در نشر )COPE(، انجمن ناشران دسترسی آزاد به مطالب علمی (OASPA) و هم‌چنین اعتقاد به دسترسی آزاد (Open Access) محققین به مطالب علمی منتشر شده، اقدام  نموده است.


 قابل توجه نویسندگان محترم مقالات
1- دوفصلنامه «پویش در آموزش علوم تربیتی و مشاوره» این حق را برای خود قائل است، در هر زمان که ثابت شود مقاله منتشر شده دارای نوعی تخلف و سوء رفتار پژوهشی است، آن را سلب اعتبار نموده و در فهرست سیاه مقالات سلب اعتبار شده قرار دهد، نسخه آنلاین آن را حذف و مورد را به مؤسسه متبوع نویسنده، پایگاه‌های نمایه کننده و عموم اطلاع رسانی نماید. 2- تمامی مقالات ارسالی از طریق سامانه همانندجو بررسی می‌گردند و در صورتی که میزان همانندی بالای 10% باشد، از فرایند داوری خارج خواهند شد.


دریافت شناسه پژوهشگر (کد ارکید)

 با توجه به درخواست سازمان نشریات علمی کشور، ثبت و نمایش شناسه رایگان ORCID و ایمیل آکادمیک برای تمامی نویسندگان(حتی‌المقدور نویسنده مسئول) مقالات الزامی گردید. لذا از نویسندگان محترم درخواست می‌شود قبل از ارسال مقاله به فصلنامه نسبت به اخذ کد شناسه پژوهشگر ORCID و ایمیل آکادمیک اقدام نمایند.

جهت دریافت کد شناسه پژوهشگر ORCID به لینک https://orcid.org مراجعه نمائید.

راهنمای فارسی دریافت کد شناسه پژوهشگرORCID


 

شماره جاری: دوره 1402، شماره 18، شهریور 1402، صفحه 1-292 

پیامدهای بازی‌های رایانه‌ای در دانش‌آموزان: بررسی نقش پرخاشگری و احساس تنهایی

صفحه 64-85

مریم شعبانی؛ محمد اسماعیل زند؛ آرمان سلیمی کوچی؛ محمد ستایشی اظهری


ابر واژگان